Reklama/advertisment

Mnohé z nás chodia do bazéna hlavne v lete, aby sme mali krásnu bronzovú pokožku (keďže pri vode chytá slnko viac). Sychravé jesenné počasie, dážď, zima sú faktory, ktoré nás od vody odrádzajú. Avšak plávanie v krytom bazéne je výborným nápadom. Pozrieme sa na 6 dobrých dôvodov, prečo plávať aj v chladnejšom  počasí.

1. Prevencia proti chrípke a kašľu

S jeseňou prichádza kašeľ, kýchanie a veľa chorých ľudí. Keď si chceme posilniť imunitu, mali by sme sa otužovať. Plávanie je najlepším spôsobom. Hodina plávania vo vode ( zväčša nie veľmi teplej, ako na plavárňach býva zvykom) a potom chvíľka v saune posilní a pripraví našu imunitu na zimu. Dôležité je, aby sme na plaváreň nešli už nachladené, lebo môžeme byť viac choré.

Reklama/advertisment

2. Neohrozenosť počasia

V lete sa často môže stať, že nás od vody vyženie dážď či búrka. Počas jesene a zimy nám môže byť jedno či prší, fúka vietor alebo sneží. Môžeme plávať bez toho, aby nám niečo prerušilo plány. Možno budeme prekvapené, koľko ľudí nájdeme na plavárni (dá sa robiť menej športov a aktivít ako v lete). Môžeme staviť na romantiku a ísť s partnerom do vonkajšieho vyhrievaného bazéna. Má to svoje čaro hlavne keď sneží.

Reklama/advertisment

3. Úľava pre chrbát

Plávanie je dobré na pretiahnutie chrbtice a posilnenie svalstva, čo je vhodnou možnosťou nielen po celodennom sedení napr. pri PC, ale aj pri iných činnostiach. Keďže sa v zime hýbeme menej, je to skvelá pomoc na rozhýbanie tela. Po hodine plávania sa nám uvoľní chrbtica. Problémy s krčnou chrbticou si môžeme privodiť pri nesprávnej technike – keď máme hlavu nad vodou, preto by sme si mali kúpiť potápačské okuliare a na druhé tempo ponoriť hlavu do vody.

Ďalšie výhody plávania v zime nájdete na druhej strane