Reklama/advertisment

Každý to pozná, chuť sladkej paradajky z babkinej záhrady. Aj vďaka takýmto spomienkam z detstva niektorí paradajky priam zbožňujeme. V poslednom čase ľudia začali preferovať cherry paradajky. Okrem nich existuje viacero druhov a farieb. Paradajky by sme mali jesť pravidelne, pretože sú veľmi prospešné pre naše zdravie.

Reklama/advertisment

Paradajky sú najväčším zdrojom minerálov, antixidantov (vďaka ktorý sa môžeme zbaviť celuitídy na zadku a stehnách) a vitamínov ako C, A, D,F, K a vitamínov skupiny B. Vďaka vitamínu C je posilňovaná naša imunita a je chránené naše srdce.

Reklama/advertisment

Z minerálov je to draslík, ktorý pôsobí pri vylučovaní vody z tela, ďalej na zinok dôležitý pre tvorbu hormónov. Nachádza sa v nich aj vápnik, železo, meď, fosfor, kobalt, horčík, mangan a nikel. Psychiatri odporúčajú konzumáciu paradajok kvôli tomu, že obsahujú bróm, čo má teda upokojujúci účinok. Preto vďaka paradajkám môžeme byť v menšom strese. Aj preto môžeme povedať, že ide o „plod zo zlata“.

tomato-red-salad-food

Paradajky obsahujú vlákninu, ktorá je dobrá na trávenie, sú vhodné aj proti zápche. Taktiež obsahujú aj veľké množstvo vody (92%). Jedným veľkým plus paradajok je, že obsahujú  malé množstvo kalórii, preto sú vhodné aj pri diétach. Odporúčajú sa aj pre diabetikov.

Táto zelenina je veľmi dobrá ako prevencia pred rakovinou. Aj to je jeden z dôvodov, prečo jesť paradajky častejšie. V paradajkách sa nachádza vysoké množstvo betakarotenu a lykopenu, ktoré chránia naše oči pred rôznymi chorobami.

Čo sa týka kozmetickej stránky, majú priaznivý vplyv na pokožku a omladzujúce účinky. Nielen, keď paradajky konzumujeme často, ale aj keď si dáme plátky paradajok  ako pleťovú masku na tvár a na dekolt. Sú dobrým liekom aj pre zničené vlasy bez lesku a pre lámavé, štiepiace sa nechty.

Okrem toho sa paradajky hodia takmer ku každému jedlu, spestria chuť syrov a sú vhodné aj pre malé deti. Výborný je paradajkový džús, ktorý si môžeme nielen kúpiť, ale  aj urobiť sami.