Reklama/advertisment

Viac ako polovica populácie sveta trpí dehydratáciou bez toho, aby si uvedomili, že to môže viesť k vážnym zdravotným problémom. Pozrieme sa na to lepšie, aby sme vedeli pochopiť či naše telo dostáva dosť vody alebo nie. Opíšeme si aj spôsoby, ako môže mať dehydratácia negatívne účinky.

Ako pracovať, ak sme dehydrovaní

Príznaky priemernej úrovne dehydratácie:
•    smäd
•    suché ústa
•    únava
•    starosti a podráždenie
•    tmavožltý moč a menej chodenia na wc
•    suchá pokožka, ktorej chýba pružnosť
•    zápcha
•    závraty
•    bolesti hlavy
•    zlý dych
•    chceme cukor
•    svalové kŕče

Reklama/advertisment

Príznaky ťažkej dehydratácie:
•    veľmi silný smäd
•    rýchlejšie bitie srdca
•    strata vedomia
•    ťažšie sa nám dýcha
•    prázdny pohľad
•    nízky tlak
•    veľmi suchá a krehká pokožka
•    silné závraty
•    veľmi tmavá farba moču a nechodenie často na wc
•    žiaden pot, dokonca ani vo veľmi vysokých teplotách (vonku) či pri fyzickej námahe

Reklama/advertisment

Jednoduchý test našej úrovne dehydratácie
– štipneme sa za kožu na dlani
– ak sa naša pokožka vyhladzuje priamo, potom má náš organizmus dostatok vody
– ak zostane pokožka  v pozícii, aj keď len na chvíľu, potom sme dehydratovaný

Koľko vody by sme mali vypiť na deň

Na tomto obrázku môžeme vidieť, koľko vody by sme mali vypiť, samozrejme, záleží to od váhy človeka. Na ľavo (pri kilách) môžeme vidieť, koľko pohárov vody sa odporúča pre danú váhu. Podľa tohto obrázka sa 1 pohár rovná 0,25 l vody (bežne sa odporúča dvojdecový alebo trojdecový pohár).

dehydratacia

Pokračovanie na ďalšej strane