U žien sa objavujú predmenštruačné faktory ako zmeny nálad, nervozita, stres. Sú ťažko ovládateľné, pretože za všetko môžu hormóny.

Predmenštruačné faktory hlavne nervozita, stres či výkyvy nálad ovplyvňujú ženskú psychiku. Vyrovnať sa s týmito ťažkosťami nie je pre ženy jednoduché.  Z pohľadu mužov to predstavuje problémové obdobie vychádzania so ženou, pretože je nervózna pred a počas menštruácie. Milé ženy, ponúkame vám možnosti, ako zvládnuť tieto situácie.

V prvom rade je dôležité vyrovnať hladinu hormónov v tele. Gynekológovia odporúčajú užívanie hormonálnej antikoncepcie, avšak, nie všetky ženy súhlasia s touto formou.

Ak neužívate HAK, môžete znížiť stres aj zmenou jedálnička. Britská Národná asociácia pre PMS odporúča diétu, v ktorej je dôležitý nízky obsah cukru, soli a úplne vynechanie kofeínu a alkoholu. Mali by ste zvýšiť príjem ovocia, vhodné sú banány (reguluje prirodzený rytmus ľudského tela), zeleniny, najmä brokolice a kapusty, a tak tiež zvýšiť aj príjem kvalitných bielkovín z mäsa a mliečnych výrobkov. Podstatný je hlavne dostatočný príjem tekutín, odporúča sa čistá neperlivá voda.

Pomocou proti stresu môžu byť aj vitamíny a minerály, hlavne vápnik, horčík, vitamín B6, vitamín E. Vitamín B6 prispieva k regulácii hormonálnej aktivity a vitamín E chráni bunky pred oxidatívnym stresom.

Obľúbené sú aj tzv. ženské bylinky ako ľubovník bodkovaný, praslička, medovka či mäta. Samozrejme je viac bylín, ktoré sú určené proti kŕčom, silnej bolesti.

Základným pomocníkom pri predmenštruačných problémoch je kvalitný spánok minimálne 8 hodín denne. Tak ako pri menštruácií rovnako aj pred je pre ženy dôležitý pohyb. Pri športe sa do krvi vyplavujú endorfíny, ktoré vám výrazne zlepšujú náladu. Aktívne športovkyne preto zvládajú čas pred menštruáciou a počas nej oveľa lepšie s menšími ťažkosťami.

Ako balzam funguje aj sex, ktorý uvoľňuje napätie a poradí si aj s nerovnováhou hormónov. Na ženy pôsobí upokojujúcim dojmom, avšak, mnohé ženy v tomto období mužov odmietajú, čo je škoda.

Je dobré vedieť, že hormóny estrogén a progesterón spolupracujú a ovplyvňujú menštruáciu a centrálnu  nervovú sústavu (v 3. fáze menštruačného cyklu, ktorý má inak 4 fázy). Nerovnováha jedného z hormónu predstavuje problém. Keď prevažuje estrogén, žena je podráždená, úzkostná, nervózna. Pri prevahe progesterónu sú ženy viac unavené a depresívne.

Foto: Pixabay
Zdroj: www.novinky.cz