Reklama/advertisment

Vitamín C môžeme nájsť v rôznych produktoch konzumovaných denne, najmä vo všetkých druhoch ovocia a zeleniny. Vitamín C je vo vode rozpustný a zohráva úlohu v udržiavaní zdravia spojivového tkaniva tela ako antioxidant.

Reklama/advertisment

Naše telo potrebuje vitamín C denne na udržanie nevyhnutnej zásoby. Aj keď je C-čko takmer v každom jedle, stále ho môžeme mať nedostatok vzhľadom na náš nezdravý životný štýl a nedostatok esenciálnych živín v strave. Keď nášmu telu začne chýbať vitamín C, môže to viesť k množstvu zdravotných problémov, ktoré môžu mať negatívny vplyv na naše  celkové zdravie.

Reklama/advertisment

Vitamín C je dôležitý pre naše kosti, imunitný systém a bez neho telo nedokáže správne  absorbovať železo a niektoré ďalšie dôležité bielkoviny.

vitamin-c

Toto je 5 najčastejších príznakov nedostatku C-čka:

• cítiť únavu po celý čas alebo vyčerpanosť;
• zmeny nálad bez zjavného dôvodu spolu s pocitom hnevu a úzkosť;
• oslabený imunitný systém, vďaka čomu nemôže naše telo bojovať s vírusmi a baktériami čiže budeme náchylnejší na infekcie a alergie;
• krvácanie ďasien a zafarbenie zubov;
• náhly vznik modriny bez úrazu.

Zdravotné problémy súvisiace s nedostatkom vitamínu C môžu byť časom ešte horšie, čo môže viesť k vážnym zdravotným problémom. To je dôvod, prečo musíme robiť niečo pred tým, ako bude neskoro. V prvom rade by sme mali začať jesť ovocie a zeleninu v surovom stave a jesť organické potraviny tak často, ako môžeme. Ak máme uvariť zeleninu, skúsme nad parou namiesto dlhého varenia (taktiež môžeme povariť kratšiu dobu, aby zelenina nebola rozvarená, ale tvrdšia), a tak zachováme jej blahodarné vlastnosti.

Zdroje vitamínu C: šípky, kivi, citrusové ovocie (citróny, pomaranče, mandarínky), brokolica, cesnak, špenát, kyslá kapusta. Kto nechce ovocie alebo zeleninu, môže siahnuť po šumivých tabletách alebo po C-čku z lekárne.

Foto: Pexels
Zdroj: www.mrhealthylife.com