Reklama/advertisment

Vyspať sa do ružova bez čiernych kruhov pod očami a iných problémov, tak po tom túži každá z nás. Najjednoduchším spôsobom je siahnuť po harmančekovom čaji, v najhoršom prípade siahame po tabletkách na spanie alebo od bolesti.

Pozrieme sa na spôsoby, ako si poradiť s únavou a nespavosťou.

1. Pri probléme zaspať by sme nemali piť kávu alebo čaj 7 hodín pred spaním. Obsahujú kofeín a nám sa potom nechce spať. Odporúča sa cvičiť každý deň.

Reklama/advertisment

2. Ak chrápeme, tak by sme mali spať na boku s rukou pod hlavou. Zároveň by sme si mali vypláchnuť nos slaným roztokom pred spaním. Dôležité je vyhýbať sa alkoholu alebo ho aspoň obmedziť. Pri dlhotrvajúcich problémoch je lepšie navštíviť svojho lekára.

Reklama/advertisment

3. Pri bolesti krku by sme mali vymeniť svoj vankúš každé 2 roky. Vankúše by sme mali voliť z latexu (anatomické). Niekedy možno stačí pridať ďalší vankúš alebo si ten svoj zložiť na polovicu.

4. Keď sa často budíme v noci, neodporúča sa pred spaním piť alkohol alebo iné  povzbudivé látky. Dôležité je, aby sme nespali vo veľmi teplej izbe. Odporúča sa 17-20 stupňov.

baby-1151348_960_720

5. Problémy s búšením srdca počas spánku by sme mali konzultovať so svojím lekárom. Mali by sme si ľahnúť na ľavú stranu s hlavou na veľkom vankúši. Môže mať ruky pod hlavou a zhlboka dýchať.

Viac sa dozvieš na ďalšej strane