Reklama/advertisment

Prichádza detox, ktorý zatočí s cukrom a kilogramami!

Dnes sa zameriame na cukor a fakt, že jeho nadmerná spotreba je zodpovedná za obezitu, cukrovku, ale i kardiovaskulárne ochorenia.

Reklama/advertisment

Málokto vie, že môže dôjsť k predávkovaniu cukrom. Medzi príznaky tohto predávkovania patrí napríklad nachladnutie, únava, hyperaktivita a následný pokles energie, kvasinkové infekcie, výkyvy nálad a depresie. Ak je človek predávkovaný sacharidmi dlhodobo, hrozí dokonca rakovina prsníka, diabetes či ochorenia obličiek a srdca.

Reklama/advertisment

Mnoho ľudí žije v tom, že ak bude piť ovocné šťavy a jesť rôzne cereálie či jogurty, bude to mať na ich zdravie pozitívny vplyv. Sú však na omyle. Tieto potraviny obsahujú množstvo cukru.

Treba však vedieť rozlíšiť zdravý cukor od pridaného. Zdravé sacharidy sa nachádzajú napríklad v ovocí, zelenine či niektorých mliečnych výrobkoch. Pridaný cukor sa skrýva v alkoholických i nealkoholických nápojoch, najmä v tých sladených. Nachádza sa však i vo všetkých druhoch spracovaných potravín, napríklad aj v syrových nátierkach či pikantných omáčkach. Zarážajúci je tiež fakt, že jedna detská výživa sa obsahom cukru rovná jednej plechovke Cola Coly.

Faktom však je, že ľudské telo cukor potrebuje a pri vstupe do organizmu ho využije na dobitie energie. Nadbytočný cukor sa však ukladá ako tuk a to najmä v oblasti brucha, stehien a bokov. A keďže je cukor všade, telo si na ňom vytvára závislosť, takže sa pri detoxe môžu dostaviť abstinenčné príznaky, ktorými sú napríklad chute, ospalosť, bolesť hlavy či podráždenosť.

Ako postupovať pri detoxe nájdeš na druhej strane.