Reklama/advertisment

Ako ženy skúšame do roka aj niekoľko rôznych diét, aby sme schudli. Otázkou však je, či vydržíme a či diéty fungujú? Chudnutie nemusí byť stresujúce, stačí si vytvoriť 8 jednoduchých návykov, ktoré nám pomôžu.

Reklama/advertisment

1. Postačí aj 30 minútové cvičenie

Podľa výskumov na University of Capenhagen v Dánsku nám polhodinové cvičenie denne spáli o 25% kalórii viac ako hodinové.  Aspoň polhodina cvičenia je lepšia ako žiadne. Ak sa nám to zapáči, môžeme potom postupne cvičiť dlhšie.

Reklama/advertisment

1 2. Jesť pomaly a rozvážne

V dnešnej dobe sa rýchle jedenie stalo zlým zvykom. Ironické je, že rýchle jedenie znižuje pocit sýtosti a to vedie k prejedaniu. Keď náš mozog zaregistruje, že je náš žalúdok plný, zjedli sme už oveľa viac, ako naše telo potrebovalo.

3. Vyhýbať sa jedlu pred televízorom alebo počítačom

Podľa American Journal of Clinical Nutrition zvyšujú televízne reklamy na jedlo (hlavne na nezdravé) našu chuť do jedla a vďaka tomu sa môžeme prejedať. Keď jeme pred TV alebo PC často nevenujeme pozornosť tomu, čo jeme a koľko.

4. Neprehrievať dom/byt

Keď sme vystavení chladu, trasieme sa. Naše svaly sa príčinou tepla scvrkávajú, v priebehu sa spaľujú kalórie navyše. Vytvárame teplo aj v mierne chladných podmienkach, keď sa netrasieme. Takže, keď je celý dom vyhriaty, nemusíme sa prispôsobiť rôznym teplotám a spálime menej energie.

4

5. Čítať etikety potravín

Nutričné hodnoty na obaloch potravín nám môžu pomôcť v chudnutí a zdravej strave. Štúdia publikované v časopise Journal of Consumer Affairs poukazujú na to, že ľudia čítajúci etikety potravín, schudnú skôr. Najmä ženy vo veku 37-50.

6. Jesť viac orechov a jogurtov

Konzumácia orechov a jogurtov je pri chudnutí oveľa viac účinnejšia ako konzumácia ovocia a zeleniny. Môžeme si ich dať na desiatu, na olovrant alebo si len tak večer pochutnať na orechoch.

7. Štipľavá paprika a korenie

Je známe, že čili a iné štipľavé papriky pomáhajú kilám dole, pretože urýchľujú náš metabolizmus. Okrem toho, kajenské korenie znižuje chuť do jedla a spaľuje kalórie rýchlejšie, podľa prieskumu z Purdue University.

8. Pitie vody

Voda udržuje naše telo hydratované, zapríčiňuje sýtosť (nie nadarmo sa hovorí, že hlad je len prezlečený smäd) a urýchľuje náš metabolizmus, a to všetko nám pomôže pri chudnutí. Dať si dva poháre vody pred jedlom pomáha človeku schudnúť a bojovať s nadváhou.

Tak čo vy na to? Vyskúšate tieto tipy?

Zdroj: brightside.me