Hovorí sa, že keď je zdravé telo, je zdravý aj duch. Medicína a veda ponúkajú viacero metód, ako zostať zdravý. Niektoré vyzerajú zvláštne, ale zato účinné. Ponúkame vám 9 rôznych spôsobov, ako si zachovať zdravie.

Reklama/advertisment

Zostať zdravý je niekedy veľmi ťažké. Ľudia skúšajú rôzne imunitné čaje, tabletky, iní volia otužovanie. Udržať si zdravie hlavne v sychravom chladnom počasí nie je jednoduché. Poznáme 9 spôsobov, pomocou ktorých môžete zostať zdraví.

Reklama/advertisment

1. Krátke zdriemnutie po šálke kávy

Vedci zistili, že krátke zdriemnutie po šálke kávy ovplyvňuje telo priaznivo. Účastníci experimentu mali „coffee nap“ (krátky spánok po káve) a potom boli testovaní v simulátore auta. Výsledkom bolo, že robili menej chýb, ako keby len spali, dali si kávu alebo placebo bez kofeínu. Okrem toho sa cítili odpočinutí.

Reklama/advertisment

Mali by ste kávu vypiť rýchlo a zaspať takmer okamžite. Nerobte si starosti, ak hneď nezaspíte, stačí ak si oddýchnete (hoci budete napoly snívať) 15-20 minút. Mali by ste vstať skôr, ako prejdete do hlbokého spánku.

2. Nízkokalorická diéta vyvoláva väčšiu chuť do jedla

Väčší dôraz na počítanie kalórií vedie k negatívnym výsledkom straty a udržiavania optimálnej hmotností. Výber nízkokalorického jedla namiesto plnohodnotného jedla otupuje na chvíľu pocit hladu. Po krátkom čase znova cítite pocit hladu, a tak ďalšou konzumáciou zvýšite príjem kalórií.

3. Nepoužívajte často antibakteriálne mydlo

Antibakteriálne mydlo používajú mnohí, pretože sú presvedčení, že je lepšie. Výsledky mnohých štúdií ukázali, že škodlivou látkou pre ľudské telo je triclosan, ktorý sa používa v zubných pastách, deodorantoch a antibakteriálnych tekutých mydlách.

Nadbytok triclosanu môže oslabiť imunitu, zmeniť mikroflóru v ľudskom čreve, dokonca negatívne ovplyvňuje vývoj embryí.

4. Práca v stoji

Je všeobecne známe, že sedavé zamestnanie je zo zdravotného hľadiska pre človeka škodlivé. Môže dôjsť k hypodynamii, keď telo trpí nedostatkom pohybu, krv dopravuje kyslík a živiny len do polovičnej rýchlostí.

Ak máte sedavé zamestnanie, mali by ste využiť každú príležitosť na natiahnutie svalov. Môžete sa krátko poprechádzať, zacvičiť si. V niektorých krajinách sa stáva populárnou myšlienka práce v stoji.

5. Jedzte šupku z jablka

Pri mnohých zeleninách a ovociach sa odporúča jesť aj šupku. Jablko nie je výnimkou. Šupka obsahuje quercetin (antioxidant, ktorý udržiava normálnu hladinu histamínu, a tým aj udržiavaniu imunitného systému), ktorá okrem iného chráni mozgové bunky pred poškodením.

Okrem toho šupka obsahuje vitamín C, minerály a antioxianty. Dokonca konzumácia jablka so šupkou chráni pred srdcovo-cievnymi problémami a rakovinou.

Pokračovanie článku nájdete na druhej strane.