Reklama/advertisment

Mnohé ženy sú nespokojné so svojím tvarom alebo veľkosťou poprsia, vďaka čomu majú pocit neistoty a sú plaché na nosenie určitého oblečenia, najmä keď sa na ne usmievajú krásky v plavkách na stránkach časopisov.

Reklama/advertisment

Ukážeme si cviky, ktoré nielen zlepšia tvar pŕs a objem pľúc, ale dokážu, aby sme sa cítili silné a zdravé.

Reklama/advertisment

1. Póza bojovník

Virabhadrasana alebo póza bojovník nám nedodáva len pocit vlastnej sily, ale zároveň pomáha rozšíriť náš hrudník a urobiť ho pružným a aktívnym.

V prvom kroku umiestnime nohy naširoko od seba, paralelne vedľa seba. Otočíme pravú nohu doľava o 90 stupňov a pravú nohu otočíme dovnútra. Vydýchneme a ohneme ľavé koleno. Pravá noha by mala zostať rovno. Vytiahneme ramená a dáme ich do jednej línie s plecami (aby tvorili čiaru). Otočíme hlavu doľava a pozrieme sa na zápästie. Opakujeme 7-10krát, potom urobíme to isté s pravou stranou.

poza bojovnik

2. Póza trojuholník

Trikonosana alebo póza trojuholník uvoľňuje a posilňuje náš hrudník, naťahuje chrbát a zlepšuje krvný obeh.

Nohy dáme znova naširoko od seba. Ľavú otočíme o 90 stupňov a pravú o 15 stupňov. Dotkneme sa ľavou rukou ľavého členka (časom budeme môcť dať otvorenú dlaň na zem) a natiahneme pravé rameno smerom nahor tak, aby naše ramená tvorili priamku. Kolená a chrbtica  maj byť rovno. Tvár otočíme hore a pozrieme sa na prsty. Potom opakujeme cvik na druhú stranu.

poza trojuholnik

3. Póza kobra

Bhujangasana čiže póza kobra pomáha zvýšiť objem pľúc, natiahnuť hrudníkové svaly, posilniť brušné svaly a zlepšiť držanie tela.

Ležíme na bruchu a dýchame zhlboka. Pomaly zdvihneme trup a našu dolnú časť tela necháme na zemi v rovnakom čase. Rovnováhu držíme na rukách a nohách. Zdvihneme hlavu a pozrieme sa hore. Pomaly dýchame a dostaneme sa do počiatočnej polohy. Skúsme zvýšiť čas zostať v pozícii každým opakovaním.

poza kobra

Pokračovanie na ďalšej strane.