Mnohí ľudia majú problémy s napätými svalmi, ktoré často vedú k zdravotným ťažkostiam, napríklad aj k nespavosti. Ponúkame vám 6 cvikov z jogy, ktoré vám  uvoľnia svaly a pomôžu lepšie spať.

Reklama/advertisment

Joga je cvičenie vhodné pre osoby, ktoré sú pod stresom alebo majú sedavé zamestnanie. Sedenie v práci niekoľko hodín denne zapríčiňuje množstvo zdravotných ťažkostí, medzi ktoré patrí napríklad aj nespavosť. Ponúkame vám 6 cvikov z jogy, vďaka ktorým uvoľníte napäté svaly a budete potom môcť lepšie spať.

Reklama/advertisment

6 cvikov na uvoľnenie svalstva:

1. Sklon vpred

Posaďte sa a nohy majte vystreté pred sebou. Pomaly dýchajte a snažte sa uvoľniť svaly na nohách. Potom sa nahnite dopredu a rukami sa dotknite prstov na nohách. Pomaly sa naťahujte tak veľmi, ako len môžete. Zbytočne sa nepresilujte, choďte len v rámci svojich hraníc.

Reklama/advertisment

2. Roznožka v sede

Sedíte na zemi (podložke), nohy roztiahnete od seba najviac, ako sa dá. Prechádzate do predklonu čím si naťahujete svaly. Ruky vystrite pred seba na zem a sklopte trup. Pri hlbokom dýchaní sa zamerajte na uvoľnenie napätia z namáhaných svalov.

3. Most

Ležíte na chrbte s rukami vedľa tela. Pokrčte nohy, ktoré sú od seba na šírku panvy. Pomaly zdvihnite zadok hore najviac, ako môžete a súčasne zatlačte do ramien. Napätie by sa malo uvoľniť.

Pokračovanie článku nájdete na druhej strane.