Reklama/advertisment

Nekonečné hodiny sedenia pri počítači alebo televízií sú skutočne zlé pre naše oči. Pocit suchých očí, svrbenie, bolesti hlavy. Znie vám to povedome? Nanešťastie, nie každý si môže dovoliť ísť offline. Ukážeme vám, ako zrelaxovať oči pomocou 10 cvikov, ktoré môžete robiť z času na čas a zaberie vám to menej ako 15 minút.

Reklama/advertisment

1. Dívať sa do tmy
(Nie je to také hrozné, ako to znie.) Lakte si dáme na stôl, zavrieme oči a prikryjeme ich s dlaňami. Relaxujeme a „pozeráme sa“ do tmy. V tejto pozícii zostaneme niekoľko minút. (Ak nechceme, nemusíme si dávať ruky na oči. Stačí na minútu, dve zavrieť oči.)

Reklama/advertisment

2. Pohyb očí zo strany na stranu
Sedíme alebo stojíme rovno. Pozeráme rovno. Bez pohybu hlavy sa pozrieme na ľavú stranu. Zameriame sa na to, čo vidíme. Potom sa pozrieme na pravú stranu a taktiež sa zameriame na to, čo vidíme. Oči presunieme zo strany na stranu päťkrát. Cyklus opakujeme trikrát.

3. Pohyb očí hore a dole
Sedíme alebo stojíme a pozeráme sa dopredu. Potom sa pozrieme hore a zameriame na to, čo vidíme. Pozrieme sa dole. Hore a dole sa pozrieme päťkrát. Cvik opakujeme trikrát.

4. Pohyb očí šikmo     
Pozeráme sa rovno. Pozrieme sa dole a doľava. Potom sa pozrieme hore a doprava. Zameriame sa na to, čo vidíme. Cvičenie opakujeme päťkrát, potom sa pozrieme rovno a opakujeme cyklus v opačnom smere. Celý cyklus opakujem trikrát.

5. Krúženie očami
Sedíme vzpriamene a relaxujeme. Pozrieme sa na ľavú stranu a pomaly krúžime v smere hodinových ručičiek. V tomto smere to zopakujeme päťkrát a potom urobíme to isté proti smeru hodinových ručičiek. Cvik opakujeme trikrát.

unavene-oci

6. Blízke a vzdialené ostrenie
Svoj pohľad zameriame na nejaký blízky objekt (napr.ceruza), ktorý by mal byť 20-30 cm od očí. Potom sa pozrieme na niečo vzdialené. Zameriame sa na to a snažíme sa to vidieť v detaile. Potom sa znova pozrieme na blízky objekt a na vzdialený päťkrát. Cvik opakujeme trikrát.

7. Koncentrácia 1
Sedíme a pozeráme sa rovno. Pozrieme sa na miesto medzi obočím a zameriame sa na to, čo vidíme na niekoľko sekúnd. Potom sa znova pozrieme dopredu a znova na miesto medzi obočím. Zopakujeme to päťkrát. Celý cyklus zopakujeme trikrát.

8. Koncentrácia 2
Opäť sedíme a pozeráme rovno. Pozrieme sa na špičku nosa na niekoľko sekúnd a potom sa znova pozrieme dopredu. Opakujeme to päťkrát a celý cvik trikrát.

9. Masáž 1
Zavrieme oči. Potom pevne stlačíme oči na 2-3 sekundy. Uvoľníme svaly okolo oči a znova stlačíme. Cvik opakujeme desaťkrát.

10. Masáž 2
Zavrieme oči a jemne masírujeme viečka krúživými pohybmi (nie je správne, ak použijeme silný tlak). Urobíme desať krúživých pohybov v smere hodinových ručičiek a potom do opačnej strany.

Foto: www.pexels.com
Zdroj: brightside.me