Zdravé potraviny sú teraz veľmi populárne. Pútavé reklamy vás presviedčajú, ktorý produkt je pre zdravie dobrý. Existuje minimálne 10 jedál, ktoré sú považované za zdravé, ale opak je pravdou.

Reklama/advertisment

Zdravé potraviny sú v dnešnej dobe IN. Treba si dať na niektoré pozor, pretože môžu mať presne opačný účinok, ako by ste očakávali. Pozrite sa na 10 jedál, ktoré vám urobia viac škody ako úžitku.

Reklama/advertisment

1. Ovocný džús

Mnohé reklamy ukazujú, aké čerstvé sú ovocné džúsy a mali by ste ich piť ráno, aby ste naštartovali svoj deň. Džús nie je z ovocnej šťavy, ale je plný chemikálií a cukrov. Ak ho pijete každý deň, mali by ste ho nahradiť čerstvou ovocnou šťavou.

Reklama/advertisment

Z veľkého množstva cukru, ktorý džús obsahuje, akurát len priberiete, pokazia sa vám zuby a hlavne budete ďalej pociťovať smäd.

2. Fitnes tyčinky

Fitnes tyčinky obsahujúce ovocie, orechy, vlákninu a majú veľké množstvo cukru a prekvapivo nízku úroveň živín. Ak chcete zdravšie sladkostí siahnite po raw tyčinkách alebo si doprajte mandle.

3. Pečená fazuľa (varená fazuľa v plechovke)

Fazuľa je skvelá pre vysoký obsah vlákniny a bielkovín. No pečená fazuľa je len zmesou fazule, cukru, soli a iných prísad. Ak chcete zabrániť zbytočným kalóriám, varte si fazuľu doma. Vtedy ste si istí, čo ste do nej dali.

4. Praclíky

Praclíky sú mnohými ľuďmi považované za zdravú desiatu, no ukázalo sa, že majú nízku nutričnú hodnotu. Okrem toho majú vysokú hladinu sodíka a takmer žiadne bielkoviny. Môžete si ich dopriať s jedlom s vysokým obsahom vlákniny a bielkovín (nízkotučný syr alebo jablko).

5. Vegetariánske čipsy

Ako každé čipsy aj tie vegetariánske nie sú zdravé. Nenájdete v nich žiadne nutričné hodnoty. Ak sa chcete stravovať zdravo, namiesto vegetariánskych čipsov si doprajte radšej čerstvú zeleninu. Tú si môžete nakrájať na kúsky a vziať so sebou na desiatu alebo si ju vychutnať večer pred televízorom.

Pokračovanie článku nájdete na druhej strane.